torsdag, januari 19, 2006

Litteraturvetenskap, Grundkurs, 20 p

18:40, 19 januari 2006
Göteborg

Klockan 10:00 vaknade jag för tredje gången och insåg att jag försovit mig. Inget av det jag planerat att hinna med fanns det möjlighet till att genomföra. Med andan i halsen och en stor kaffefläck på skjortan snubblade jag in i hissen och ut på gatan. Väl framme vid Näckrosdammen märkte jag att jag var en halvtimma för tidig och inte alls hade behövt springa genom hela Haga. Så. Jag ställde mig utanför Humanisten och tände en Lucky Strike. På bänken bredvid mig satt en kille och rökte. Han såg ganska skön ut och jag funderade allvarligt på att sätta mig bredvid honom och börja snacka, men det kunde kanske feltolkats.
Introduktionen var väl inget att hurra för, men efteråt kom den sköna snubben fram och undrade om vi skulle gå och fika. Hur gay är inte det?
Fast jag blev jätteglad.
Så vi gick och fikade och sen köpte vi studentlitteratur till subventionerade priser på Akademibokhandeln.

If you're impressed by the water
and the sunsets in this town,
please hold on to your seats
'cause now i'm dragging you down
to the villains


Och som ni märker har jag ansträngt mig för att skriva så simpelt som möjligt så att även Olle ska förstå.


//Den döende dandyn

1 Comments:

Blogger Duellen Allstar said...

va fan det var ju Jake som hade klagat!

1:59 em  

Skicka en kommentar

<< Home