fredag, november 11, 2005

You don't need the weatherman to know which way the wind blows.

Tjena gubbar hörni hej!

Har kommit på att bloggen består av alldeles för liten del fylleinlägg så jag tänkte att jag skulle bättra på statistiken lite.
Kvällen har vart jävligt trevlig! Det hela började med middag hemma med några goda vänner, jävligt fin linssoppa och gottbröd. sen Linus ringt och berättat om Robin Merkings brorsas band Bloflys releasfest på Sticky följde förfest hos Merking med äcklig öl och äckligt vin, en lucky strike och en LD* på det på vägen till fyllan och kvällen hade börjat bra. Tog vagnen på järntorget och träffade Felix och Malin av en slump. Malin tar en smäll för gänget och hetsar Faxe att hänga på (ger honom till och med pengar) och truppen har genast blivit ännu fetare!
Inte en människa i kö till Sticky, bara att stövla in och ta en öl för 19 spänn. Träffar en klasskompis från GTG som är tillsammans med Robins lillasyster (fan va GBG är litet och gött) vi tjötar och bärsar. Frank har vid detta laget blivit riktigt full efter att ha tömt sin tetra vin plus en hel den av Robins vodkatetra(!!) och bartenden kastar hans tjuga i ansiktet på honom för att han är så jävla hetsig.

Träffar David Sabel som är där för att trummisen i Da Ponysbros spelar trummor även i Blofly (fan va GBG är litet och gött), vi bestämmer att vi ska spela TVspel i morgon och eventuellt även ta en joggingrunda, chocken!
Blofly går på. Genierna har med sig två bodybuildare som står på varsitt podie och spänner sig järnet (man anar att de har tagit en och annan ryssfemma**) och spelningen är faktiskt riktigt fet. Linus är på toppen av fyllan och spetsar tillställningen genom att stagedivea två gånger.

Jag träffar Manda, som har varit tillsammans med trummisen i bandet (fan va GBG är litet och gött), vilket alltid är trevligt. Jag gillar henne extra mycket eftersom vänskapen med henne är en spontan fyllegrej sen jag utanför Pustervik i somras raggade upp folk till efterfest och hon och Stina hängde på (hade vid det laget inte träffat dem tidigare).

Konserten är slut och vi bestämmer oss för att dra ner till Stereo på våningen under. Träffar Jonas som jag har hört talas om frön Filip och Love bland annat (fan va GBG är litet och gött) och börjar snacka med honom.
Drar ner till Stereo och dansar till diverse poplåtar. Träffar Linus polare Josefin, Linda och Camilla (inte alls dum). Sen fotrsätter kvällen med dansande och relationsförstörande på dansgolvet (är det inte det man lever för).
Avslutningsvis blev det en Funghi (nya favoiritpizzan) på GB och en blåbärsknut på Seven.

Med andra ord en helkväll som inte går av för duga (fan va dumt det uttrycket låter).


//Er tillgivne vän Bob Dylan (fan va GBG är litet och gött)


*För de oinvigda (Speciellt Mens) så är LD ett nytt snus som kostar 15 kronor dosan.
**För de oinvigda så är ryssfemmor typ steroider (nåt jag lärt mig efter 2 år på GTG med gymtorsken Robert Capalov).

1 Comments:

Blogger Duellen Allstar said...

Till mitt eget försvar måste jag bara säga att jag kunde varit fullare och jag kunde gjort mycket dummare saker... tillfällena fanns.

//L

12:27 em  

Skicka en kommentar

<< Home